Okno do Krkonoš

info@friesovyboudy.cz

Úvod>Nordic Walking

Nordic Walking

Chůze s pomocí speciálních holí. Opravdu pro každého. Zapojíte svaly celého těla při procházce, běhu i horské tůře. Tato metoda zajišťuje zvýšený výdej energie až o 45% oproti normální chůzi. Zajistíme horského vůdce a instruktora v jedné osobě.

V okolí areálu Friesovy boudy vede hned několik turistických tras.Jak směrem na Špindlerův Mlýn a Sněžku, tak po červené na Černou horu, do Jánských Lázní a napojením na modrou stezku pak i do Pece pod Sněžkou. Po červené stezce se dá dojít také do Vrchlabí a tam se napojit na jiné stezky, které vedou do širokého okolí jako je Žalý a Benecko (po žluté trase) nebo do Dolního Dvora a Pece pod Sněžkou (po modré). Hostům je na recepci k dispozici turistická mapa i hole pro nordic walking zdarma.

Doporučené trasy

Malý okruh za poznáním nejbližšího okolí

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem a narazíte na červenou turistickou zn., po které se dáte doleva směrem na Sněžku. Asi za 1,5 km přijdete k Chalupě Na Rozcestí, na hlavní křižovatku v okolí a občerstvovací stanici. Odtud pokračujete po zelené na Klínové boudy a pak po Krkonošské magistrále kolem našeho Penzionu Andula domů. Mezi Klínovkama a Andulou jsou nádherné výhledy a hlavně na Andule na vás čeká Friesovo pivo.

Časová náročnost: 1,5 – 2 hodiny

Ještě menší okruh pro děti a netrénované seniory

Od hotelu se vydáte po asfaltce, odkud se přijíždí autem. Na rozcestí se dáte vpravo a pokračujete po červené. Jak to půjde, odbočíte opět doprava do lesa na zpevněnou cestu a ta vás zavede zpátky do našeho Areálu, přímo k čerstvě natočenému Friesovu pivu v penzionu Andula.

Časová náročnost: 1 hodina

Úbočím Liščí hory na Tetřeví boudy a přes Liščí hřeben zpět

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem, překřížíte červenou turistickou zn. a vydáte se dolů po žluté. Ta se po chvíli napojí na značenou cyklotrasu č.18, po které se dáte doleva a pokračujete až na Tetřeví boudy. Odtud pokračujete k Lesní boudě a pak vás čeká krásná hřebenovka přes vrchol Liščí hory. U Chalupy Na Rozcestí se pak dáte vlevo po červené a nakonec se opět podél vleku se vrátíte domů.

Časová náročnost: 3 – 4 hodiny

Výšlap na Sněžku

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem a narazíte na červenou turistickou zn., po které se dáte doleva. Červené vás dovede až na Sněžku. Po cestě potkáte jedny z nejznámějších krkonošských bud, uchvátí vás krásné vyhlídky a panoramata. Cestou zpět to u Chalupy Na Rozcestí vezměte pro zpestření ještě přes Klínovky a odtud po modré, která vás dovede přímo nad náš hotel.

Časová náročnost: 4,5 – 5,5 hodiny

Po úbočí kozích hřbetů do Špindlerova Mlýna, lanovkou na Pláň a zpět

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem a narazíte na červenou turistickou zn, po které se dáte doleva až k Luční boudě. Odtud pokračujete po červené po úbočí Kozích hřbetů až do Špindlerova mlýna k dolní st.lan.na Pláň. Lanovka jezdí v létě v každou půl a celou. Od horní st.lan. se vydáte po modré a pak po zelené kolem Nové Klínovky až do našeho areálu.

Časová náročnost: 5 – 6 hodin

Přes Výrovku do Špindlerova Mlýna, lanovkou na Pláň a zpět

Je to kratší varianta k okruhu č. 5. Po červené nepůjdete až k Luční boudě, ale u Výrovky se dáte doleva po zelené a ta vás také dovede do Špindlerova mlýna. Odtud pak pokračujete stejně jako v okruhu č.5

Časová náročnost: 4 – 5 hodin

Kolem Stohu a přes Klínovky zpět

Z Friesovek se vydáte na Klínovky a to buď po modré, která vede nad naším hotelem, nebo přes Chalupu na Rozcestí, kudy vedou některé ostatní okruhy. Z Klínovek se dáte po modré směrem na Špindlerův Mlýn a jakmile se dostanete na úbočí Stohu, musíte z modré šikovně odbočit do leva na neznačenou pěšinu. Šikovně proto, že odbočka není moc vidět. Ale když ji minete, nic se neděje, jen si pak musíte vyšlápnout kousek černé sjezdovky J Správná pěšina vede okolo vrcholu kopce, kolem horní stanice lyž. vleku a dál, až narazíte na cyklostezku, ze které po chvíli odbočíte doleva východním směrem a dojdete na Klínovky a dotud pohodlně po magistrále na pivečko na Andule. Pokud půjdete trasu obráceně, vyhnete se hledání správné pěšiny.

Časová náročnost: 3 – 3,5 hodiny

Přes Hanapetrovu paseku za roubenkami do Dolního Dvora

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem, překřížíte červenou turistickou zn. a vydáte se dolů po žluté.Ta vás zavede na Hanapetrovu paseku a odtud půjdete napřed po zelené a potom po cyklostezce až do Dolního Dvora. Cestou můžete obdivovat lidovou architekturu, za povšimnutí rozhodně stojí památkově chráněné roubenky a barokní kostel sv. Josefa se zvonkohrou těsně před centrem Dolního Dvora. Zpátky se vydáte po žluté a trasu si můžete zpestřit odbočkami zakreslenými v mapě.

Časová náročnost: 3,5 - 4 hodiny

Proti proudu Klínového potoka

Z areálu se vydáte dolů po modré tzv. Novou Friesovou cestou. U Hříběcích bud se napojíte kousek na zelenou, ale po chvíli se z ní odkloníte a pokračujete dál po asf. cestě pořád podél potoka mírně nahoru. Dříve se této cestě říkalo Stará Klínovka. Potok místy vytváří překrásné přírodní lagunky, celou dobu je něco k vidění. Zhruba ve dvou třetinách se zpevněná cesta změní na lesní pěšinu. Až narazíte na dřevěnou lávku, přejde přes ní a dál budete pokračovat po levém břehu potoka. Po krátké době překřížíte malou sjezdovku s lyž. vlekem a napojíte se doprava na zelenou. Přejdete most a pokračujete kolem Nové Klínovky až do našeho areálu

Po stopách obrů a víl (pohádková cesta fantazie)

Máte zvídavé dítě, tak neváhejte využít naši pohádkovou stesku, která s trochou fantazie poodhalí tajemství části krkonošských hor. Objevíme Krakonošovo oko, navštívíme lesík světlušek a víl, nebude chybět ani vršek krále jelena a cestou narazíme na ztracené zuby nehodného (starého)obra…

Vyrazíte nahoru podél lyž. vleku, projdete po cestě lesem a po červené tur. zn. se dáte doleva. Po chvíli se vlevo do lesa na žlutou a pokračujete až na rozcestí U Klínových bud. Odtud pak po Krkonošské magistrále kolem našeho Penzionu Andula domů.

Časová náročnost: 2 - 3 hodiny dle věku dětí

Zimní trasy:

Malý okruh za poznáním nejbližšího okolí

Od hotelu se vydáte po asfaltce, odkud se v létě přijíždí autem. Na rozcestí se dáte vlevo a pokračujete po červené směrem na Sněžku. Asi za 1,5 km přijedete k Chalupě Na Rozcestí, na hlavní křižovatku v okolí a občerstvovací stanici. Odtud pokračujete po zelené na Klínové boudy a pak po Krkonošské magistrále kolem našeho Penzionu Andula domů. Mezi Klínovkama a Andulou jsou nádherné výhledy a hlavně na Andule na vás čeká Friesovo pivo.

Úbočím Stohu a po Krkonošské magistrále zpět

V areálu se vydáte po Krkonošské magistrále směrem na Klínovky a dál k vrcholu Stoh. Po jeho úbočí pak pokračujete západním směrem až k horní st.lan.na Pláň a odtud přes Boudu na Pláni po magistrále kolem Nové Klínovky zpátky do našeho areálu.

Úbočím Liščí hory na Tetřeví boudy a přes Liščí hřeben zpět

Od hotelu se vydáte po asfaltce, odkud se v létě přijíždí autem. Na rozcestí se dáte vpravo a po chvíli se napojíte na Krkonošskou magistrálu, po které se dáte doleva. Magistrála vás zavede až na Tetřeví boudy a dál na rozcestí Pod Lesní boudou. Zde se z magistrály odkloníte a po červené stoupáte nahoru po hřebeni vrcholu Liščí hory. U Chalupy Na Rozcestí se pak dáte vlevo po červené až na asf.cestu k Friesovkám.

Na běžkách do Špindlerova Mlýna

V areálu se vydáte po Krkonošské magistrále směrem na Klínovky a dál k vrcholu Stoh. Po jeho úbočí pak pokračujete západním směrem až k horní st.lan.na Pláň. Lanovou se svezete do Špindlerova mlýna a odtud pokračujete po Krkonošské magistrále až k rozcestí Nad Krásnou plání a dál přes Kopřivník, Boudu na Pláni a Novou Klínovku zpět domů.

Na Luční boudu, k úpatí Sněžky a zpět

Z areálu vyrazíte stejně jako na okruhu č.1, ale za Chalupou Na Rozcestí pokračujete pořád dál kolem Dvorské boudy, Výrovky, Luční boudy až na Sněžku. Po cestě vás uchvátí krásné vyhlídky a panoramata. Zpět můžete stejnou cestou nebo využijete propojení s jedním

Dolů na Hříběcí boudy a zpět

Od hotelu se vydáte po asfaltce, odkud se v létě přijíždí autem. Na rozcestí se dáte vpravo a pokračujete pořád dál po značené lyžařské cestě a červené turistické zn. až na Hříběcí boudy.

Odtud pak kolem Klecandy po značené lyžařské cestě (v létě silnici) až domů.

Kolem Stohu přes Klínovky a zpět

Nejmenší okruh

Malý okruh

Napište nám

Pro odeslání klikněte na druhé tlačítko: