Blog hoteliéra č.24 - Kde jsou všichni? Na televizi.

28. srpna 2022

Byla tu televize. Lokální, Trutnovská. Což vlastně sedí do filozofie mého snažení. Propaguji přeci lokální výrobky, lokální piva, lokální služby a tak mě natáčí lokální televize. Říkali, jestli se nechci převléknout. Měl jsem na sobě modré džíny a bílé tričko. Řekl jsem, že ne. Říkali, že vlastně proč ne, že ty ostatní, které natáčeli pro Hospodářskou komoru, měli oblek. A že se aspoň odliším. Začal jsem odpovídat na jejich otázky a myslel, že je to zatím jaksi „nanečisto“. V průběhu jsem si všiml, že kamera běží. Tudíž asi „jedeme nostro“. Vyndal jsem teda ruce z kapes, trochu ztuhl, ale rozmluvil jsem to. Aspoň myslím. Uvidíme.

Měli jsme tu návštěvu ze Švédska. Novináře. Procházel Krkonošskou pivní stezku. Ačkoliv jsem tu už deset let, stezku, kterou jsem mu měl ukázat, jsem nikdy předtím nešel. Tak jsem si to dal nanečisto to ráno, kdy měl přijít. Vede podél Klínového potoka, kterému jsem říkal malé Labe. Což je určitě geograficky správný název. Já mu tak ale neříkal kvůli správnosti názvu, ale kvůli tomu, že nevím, jak se řekne anglicky klín. Byl jsem totiž v Americe před dvaceti lety se svou tehdejší dívkou a tak jsem slovo „klín“ v angličtině nepotřeboval. Druhý den ráno nám na cestu vysvitlo slunce. Řekl jsem mu, že to slunce bylo dodáno dle objednávky, ačkoliv jsem za to nezaplatil. Usmál se. Nevím ale, jestli tomu vtipu, nebo mé krkonošské angličtině.

Když už jsme u těch jazyků, přijal jsem kuchaře. Je to Ir. Česky umí opravdu velmi málo. Stejně tak málo, jako naši kuchaři anglicky. Vařit ale umí, což je mezinárodní umění. Vím určitě, že se dřív naučí dršťkovou polívku vařit, než ji vyslovovat. Možná budou i problémy s našimi techniky. Bude totiž třeba domluvit se v zimě na vývozu při střídání směn. Když to píšu, napadá mě, že vlastně ani nevím, jak se „směna“ řekne anglicky. A to jsem určitě uměl, dělal jsem tam úklid pokojů, mandloval a obsluhoval v restauraci. Určitě na směny. Nojono, budu to muset najít ve slovníku.

Měl bych ale taky napsat něco „obchodního“. Mnoho lidí už se mě ptalo, proč svou energii rozptyluji mezi takové věci, jako je třeba Krkonošská pivní stezka, Krkonoše originální produkt, nebo psaní tohoto blogu. Nedává jim to žádný smysl. Ani já nemůžu najít smysl, kterému by tito „velcí kluci a holky“ (jak jim říkám) porozuměli. Proto jim s hranou ješitností pokorně přiznávám, že se prostě rád předvádím. Tomu by ti velcí kluci a velké holky rozumět mohli. I oni se totiž rádi předvádí. Řekněme, že to jsou lidé, kteří úspěch řadí na roveň vydělaným penězům. A tak bych měl udělat takovou úlitbu bohům i zde a říct vám taky něco, co se týká našeho „businessu“.

Jestli máte malou, střední, nebo velkou firmu, zabalte svým lidem spodky i svršky, přibalte něco na zahřátí a přijeďte. Tím zahřátím myslím zahřátí vnější, tedy oblečení. O ostatní zahřátí se tady postaráme. Ve smyslu topení i ve smyslu nápojů. Ráno si tu dáte skvělou snídani, pak se můžete školit, procházet po kopcích, jednat, tvořit strategie, či prostě jen užívat horského vzduchu. To stejné i po skvělém obědě před skvělou večeří. Svaly můžete zregenerovat ve wellnessu a popíjet u toho naše skvělé pivo Fries. I další skvělé pivo od kamaráda Vojty, které se jmenuje stejně, jako on. Hendrych. Vylepšit to můžete skvělými likéry od firmy Apicor. Na recepci pak nakoupíte i jiné, jak jinak než skvělé, krkonošské výrobky. Videa o skvělých firemních akcích, i skvělých krkonošských výrobcích, najdete níže.

Když jsme měli před maturitou, oblíbené rčení bylo, že někdo září, někdo v září. U nás ale můžete zářit i v září, tak přijeďte. Přeji vám příjemný návrat z prázdnin a skvělé zážitky. Pokud je zažijete u nás na Friesových boudách v hotelu, nebo v penzionu Andula, bude to SKVĚLÉ!